

Websignaal heeft Blanche Dael als internetbedrijf verder gebracht.
'Een website met dezelfde beleving als onze vestigingen. Onze webshop als verlengstuk van zowel de van oudsher bekende winkel aan de Wolfstraat, als de nieuwe branderij en het koffiecafé in het voormalige Sphinx gebouw aan de Brikkebouw. Een combinatie van functionaliteit, ambachtelijke sjiek en robuuste rauwheid.' Familiebedrijf Blanche Dael had een duidelijke voorstelling van de eisen waaraan hun nieuwe website en webshop moeten voldoen. In de zoektocht naar de beste partner om dit te realiseren, gingen de koffiebranders niet over een nacht ijs. Uiteindelijk werd gekozen voor de persoonlijke aanpak van Websignaal. 'Zij kregen het voor elkaar het Blanche Dael gevoel ook online volledig tot zijn recht te laten komen,' vertelt een tevreden Jimmy Nuchelmans, salesmanager binnen het familiebedrijf.

Van Magento naar Shopware
Cras metus enim, luctus ut urna inrutr um accum san mi.
Van Magento naar Shopware
Cras metus enim, luctus ut urna inrutr um accum san mi.
Van Magento naar Shopware
Cras metus enim, luctus ut urna inrutr um accum san mi.
De oude website draaide nog op Magento 1, waarvan de ondersteuning echter medio 2020 verviel. 'Dat moment hebben we aangegrepen om te kiezen voor een volledig nieuwe website en webshop, gemaakt in Magento 2.' Een forse investering, die zich echter snel heeft terugverdiend. 'Net na de eerste Corona-golf konden we live. Vlak voor de tweede golf zaten we al op 250% meer bestellingen dan in de oude webshop.' Blanche Dael bedient met de nieuwe webshop twee doelgroepen: De particuliere thee- en koffieliefhebber en de zakelijke klant. Voor de zakelijke afnemers ontwikkelde Websignaal twee uitgebreide maatwerkmodules. Naast een zeer klantvriendelijke webshop voor het bestellen, zorgt de routemodule aan het einde van de dag, via een automatische koppeling, voor een efficiënte bezorgroute. 'Een logistiek hoogstandje dat ons een hoop gepuzzel uit handen neemt.'
We zijn tevreden, maar belangrijker nog, wij krijgen van onze klanten terug dat de website verrassend snel is en zeer gebruiksvriendelijk.
Nuchelmans roemt de gedrevenheid en flexibiliteit van Websignaal. 'We zochten een bouwer, voor wie we niet slechts een 'nummer' zouden zijn, maar die wel voldoende deskundigheid in huis heeft. Uit gesprekken met vijf mogelijke partners kozen we voor het bedrijf van Dennis Pantekoek en Patrick Leenders. Vooral de goede referenties op het gebied van het logistieke proces, haalden ons over de streep.' Intussen kan de salesmanager lezen en schrijven met Websignaal. 'Wat ik heel goed vind is dat ze ook nee durven zeggen. Online marketing is een vak apart en daarvoor stuurden ze ons door naar een specialist in plaats van het zelf op te pakken.' In koffieland loopt de nieuwe webshop van Blanche Dael voorop. 'Websignaal zoekt de grenzen van het mogelijke op binnen Magento. En moet een update plaatsvinden, dan is het voor hen geen enkel probleem dit buiten kantooruren uit te voeren, tijdens onze daluren.'
'Ondanks de enorme toename van de online bestellingen, acht jaar geleden waren we blij met vijf bestellingen per week, nu hebben we gemiddeld 2500 bestellingen per maand, hebben we nog steeds voldoende aan een klein team van sales medewerkers. Het systeem is eigenlijk ook een collega. Het neemt ons veel werk uit handen.' Hierdoor kan het sales team alle aandacht richten op de customer journey. Zolang de fysieke winkels gesloten blijven, kunnen koffie- en theeliefhebbers via de website toch blijven genieten van het Blanche Dael gevoel. 'Onze winkelmedewerkers hebben jarenlange ervaring met en kennis van koffie en thee. Deze expertise heeft een plekje gekregen in de nieuwe webshop, zodat onze klanten ook nu een perfect kopje koffie of thee kunnen zetten. Bij Blanche Dael houden we van koffie en thee. De geur, de smaak, de warmte. Het prikkelt de zintuigen en stimuleert de ontmoeting. Websignaal is erin geslaagd dat gevoel online over te brengen. Chapeau!'