

Websignaal heeft Bloombox als internetbedrijf verder gebracht.
Bloombox is een modern bedrijf, gespecialiseerd in de online verkoop van bloemgeschenken. Het bedrijf werd een aantal jaren geleden opgericht door Marvin Schrooth, die de liefde voor bloemen en ondernemen meekreeg van zijn ouders en grootouders.
'Nu Bloombox de start-up fase voorbij is en we in de scale-up fase zijn beland, is het voor mij van belang om verder te professionaliseren. Het merk Bloombox was to aan een re-branding en daarbij hoorde ook een complete vernieuwing van ons online winkelpand: de webshop. Wij hebben Websignaal in de arm genomen om als internet bedrijf verder te komen. Zij hebben daarin onze verwachtingen overtroffen!'

Van Magento naar Shopware
Cras metus enim, luctus ut urna inrutr um accum san mi.
Van Magento naar Shopware
Cras metus enim, luctus ut urna inrutr um accum san mi.
Van Magento naar Shopware
Cras metus enim, luctus ut urna inrutr um accum san mi.
Onze aanpak
'Ik was meteen gecharmeerd van hun aanpak,' vertelt Marvin enthousiast. 'In een eerste gesprek werd direct duidelijkheid gecreëerd en structuur aangebracht in onze wensen. De verwachtingen van beide kanten zijn duidelijk vastgelegd. Dat heb ik als erg prettig ervaren.' De manier van werken (scrum), waarbij tussentijds regelmatig contact is met de klant over de voortgang en deelprojecten (sprints) die worden opgeleverd, is voor Marvin een teken van professionaliteit. De jonge ondernemer lacht: 'Websignaal was in staat mijn ideeën en gedachten te verwoorden, voordat ik ze zelf bedacht had. Ik wilde graag de e-commerce verder aanslingeren. Zij kwamen met een fantastische uitbreiding van de mogelijkheden in het bestelproces: Nu kan een handgeschreven tekst wordentoegevoegd aan het boeket. Dit cadeaukaartje is digitaal zodanig vormgegeven dat het precies zo uitziet als het werkelijke kaartje dat wordt meegeleverd. Het kaartje blijft gedurende het gehele bestelproces zichtbaar en de tekst kan tussentijds worden aangepast. Daarnaast is er de mogelijkheid om extra geschenken, zoals truffels, wijn of een knuffelbeer toe te voegen aan een bestelling.'
We zijn tevreden, maar belangrijker nog, wij krijgen van onze klanten terug dat de website verrassend snel is en zeer gebruiksvriendelijk.
Standaard is het gebruik van het bezorgadres, hiermee wordt gecommuniceerd in de hele bestelprocedure. Het afleveradres is alleen zichtbaar op de uiteindelijke factuur. Bij Bloombox moest het precies andersom. Tijdens het bestelproces van Bloombox is het juist de bedoeling naar de online klant te communiceren met het factuuradres. De hele bestelprocedure is daarom handmatig aangepast. Zo blijft voor de online klant alles overzichtelijk en komen de gegevens op de juiste plek terecht.
'De overgang van de nieuwe website verliep nagenoeg probleemloos, doordat er eerst werd getest binnen de eigen online omgeving van Websignaal. Fijn vond ik de mogelijkheid tot AB-testing. Twee designs liepen tijdelijk naast elkaar, zodat we konden uittesten welke van de twee het beste werkt.'