

Websignaal heeft Reprodex als internetbedrijf verder gebracht.
Kantoormachines, zoals kopieermachines en printers van leveranciers als Ricoh, Xerox en HP krijgen via Reprodex een tweede leven in het Midden Oosten, Afrika, Azië of Zuid Amerika. Het verwerken van een goederenstroom van meer dan 40.000 machines per jaar is een enorme logistieke opgave. Daarnaast stellen leveranciers en afnemers, in verband met concurrentie, gegevensbeheer, duurzaamheid en imago, steeds meer specifieke eisen aan de traceerbaarheid van te recyclen apparatuur. 'Als een relatie wilde weten wanneer en aan wie een bepaalde machine verkocht was dan was dit een hele klus om uit te zoeken. Aan de hand van pakbonnen en facturen moest dit handmatig worden uitgezocht,' vertelt Ilona Janssen, General Manager bij Reprodex.

Van Magento naar Shopware
Cras metus enim, luctus ut urna inrutr um accum san mi.
Van Magento naar Shopware
Cras metus enim, luctus ut urna inrutr um accum san mi.
Van Magento naar Shopware
Cras metus enim, luctus ut urna inrutr um accum san mi.
Onze aanpak
Het bedrijf besloot daarom tot het laten automatiseren van het voorraadsysteem. Daarvoor werd Websignaal benaderd. 'We zijn al heel lang klant bij Websignaal en wij zijn uiterst tevreden over de fijne samenwerking.' Uiteindelijk heeft Websignaal een compleet systeem ontworpen, waarbij zelfs handscanners zijn gemaakt en geprogrammeerd. Deze werken met barcodes, waarin alle informatie over het product zit opgeslagen. Op het moment dat een machine wordt verkocht gaat er automatisch een signaal naar de scanner, zodat de juiste goederen gepickt kunnen worden. Implementatie en overstap naar het nieuwe systeem verliepen soepel en zonder noemenswaardige problemen. 'Websignaal werkt heel gestructureerd: nadat de datum voor de overgang is vastgesteld, wordt daarvan niet afgeweken. Na de implementatie kwam Patrick Leenders elke week naar ons toe om door te nemen waar we nog tegenaan liepen. Zo konden we heel systematisch de puntjes op de 'i' zetten.'
We zijn tevreden, maar belangrijker nog, wij krijgen van onze klanten terug dat de website verrassend snel is en zeer gebruiksvriendelijk.
Ilona is blij met de kleinschaligheid van Websignaal. 'Het team werkt snel, is uiterst flexibel en de lijnen zijn kort. Stel onze modem valt uit. Bij een groter bedrijf krijg je eerst een helpdesk aan de lijn en kan het dagen duren voordat je wordt geholpen. Bel je met Websignaal dan kom je direct bij de juiste persoon terecht, die je in zo'n geval acuut verder helpt. Zij begrijpen dat wij als bedrijf door moeten kunnen werken. Elk uur dat je stilvalt kost geld.'
Het nieuwe voorraadsysteem bevalt goed. 'Alle problemen die we met ons oude systeem hadden zijn in kaart gebracht, opgelost en verwerkt in het nieuwe systeem. Als een leverancier nu belt en vraagt wat met een bepaalde machine is gebeurd, kost het één minuutje om dat op te zoeken. Voorheen waren we daarmee zeker een uur zoet. Ik ben er zelf nog verbaasd over, maar ik heb nu zelfs een administratieve kracht minder nodig. Naast de enorme tijdswinst die het nieuwe systeem dus oplevert, komen we op deze manier ook professioneler en betrouwbaarder over bij onze relaties.'